خطرنگار

خطرنگار

خطرنگار khatarnegar
خطرنگار

خطرنگار

خطرنگار khatarnegar

یادآوری گزارش بیلد آلمان در مورد سمیرا

یادآوری گزارش بیلد آلمان در مورد سمیرا

یادآوری گزارش بیلد آلمان و کتمان رسانه های خبری ایران در آن زمان

روزنامه بیلد که جزو مطبوعات زرد آلمان محسوب می شود با درج خبر ازدواج دوم مهدوی کیا و بعد هم تصاویری از زندگی شخصی او عملاً و رسماً شیطنت خود را نشان داد و حربه های تبلیغاتی خود را بر علیه یک ایرانی به کار بست.

آری، در آلمان ازدواج دوم با شرایطی مثل شرایط مهدی جرم محسوب می شود، اما طبق قوانین ایران و احکام اسلامی مهدی هیچ جرم یا گناهی مرتکب نشده است.

چند روز پیش در ساعات اولیه صبح تلفن همراهم زنگ خورد. با کنجکاوی تلفن را جواب دادم و صدای گرم ولی دلتنگ وحید هاشمیان را شنیدم. پس از حال و احوالپرسی از مهدی دوست و همبازی صمیمی و سابقش در هامبورگ پرسید و گفت: من خیلی دیر این موضوع را فهمیدم چون بعلت مصدومیت نسبتاً شدیدم، درگیر فیزیوتراپی و مداوای خود هستم و هنوز مطبوعات ایران را مطالعه نکرده ام، اما هر چه هست می دانم که دارند از موضوع مهدی بر علیه ایران سوء استفاده تبلیغاتی می کنند و مشغول ترفندهای شیطنت آمیزی هستند که یک سرزمین، یک مردم، و یک فرهنگ را نشانه رفته است. وحید گفت من مهدی را خیلی خوب می شناسم. پسر پاک و خوب و ساده ای است، باید هر کاری می تونیم برای حفظ آبروی تیم ملی و مهدی بکنیم و بعد به شوخی گفت: «شاید مکزیکی ها تیم ما را جادو کرده اند! آن از جوی که در ایران راه افتاده، آن از مصدومیت لژیونرها، و این هم از ماجرای مهدی. خلاصه اینکه دعا کنید، و از مردم هم بخواهید برای همه ما دعای خیر کنند.» مکالمه ام با هاشمیان 45 دقیقه طول کشید. دیدم که وحید هم خیلی دلتنگ است، از غربت و دوری از مادر و حتی از اینکه نمی تواند به زیارت امام زاده صالح برود. وحید از همه دوستان مطبوعات درخواست کرد به مهدی کمک کنند و سعی کرد ما را از مقاصد شیطنت آمیز نشریات آلمانی با خبر کند.

قطعاً دشمنان احتمالی فوتبالی و غیر فوتبالی مهدوی کیا هم می دانند که ادامه دادن این موضوع علاوه بر اینکه عاقبت روشنی ندارد بلکه باعث تخریب روحیه اعضای تیم ملی و دادن بهانه ای مناسب به دست دشمنان واقعی نظام هم هست.

حقیقتاً باید با درایت و آینده نگری بیشتری عمل کنیم و بنویسیم و بگوییم. 

 

تجربه نشان داده است که دامن زدن به چنین مسائلی و افشاگری در مورد آن ها نه تنها اثرگذار نیست بلکه مخرب و بی فایده هم هست، داستان های مجاهد خضیراوی و برخی آقایان دیگر، و ماجرای آن پارتی معروف و موارد دیگر از این دست هر کدام به طریقی به گوش آنهایی که باید می رسید رسید، اما چه ترتیب اثری داده شد؟ فقط خدا می داند. از من روزنامه نگار تا شمای ورزش دوست تا رئیس ورزش و وزیر فرهنگ و فلان نهاد و سازمان فرهنگی تا فلان منیجر و بهمان مدیر برنامه و ... همه و همه مقصریم که از این همه افشاگری مسائل پشت پرده عبرت نگرفته ایم و باز نگران داستانی دیگر هستیم. همانطور که در همین چند روزه و بعد از این اتفاق تلخ برای مهدی شایعاتی دیگر نیز درباره چند ستاره مطرح دیگر نیز با شدت و حدت مطرح شد و در سطح شهر دهان به دهان گشت.

در کشورهای غربی رسانه ها با همه حرفه ای گری هایشان تنها «یک موضوع واقعی» را بزرگ می کنند (البته اگر صلاحشان باشد که واقع گرا باشند)، اما ما الان داریم بدون در نظر گرفتن مصالح ملی و فرهنگی شاید یک موضوع غیرواقعی را زیر ذره بین می بریم. عابدزاده و دایی و مهدوی کیا و کریمی و هاشمیان و ... سرمایه های این مرز و بوم هستند و سیستم فرهنگی و اجتماعی جامعه، هزینه های هنگفتی برای آنها صرف کرده تا وقتی پاسی از شب گذشته پسر نوجوان شما و برادر کوچک من پای گیرنده تلویزیون بازی آنها را دنبال می کنند یا به حرکات و رفتار و شخصیت آنها چشم می دوزند، هم سرگرم شوند و هم الگو بگیرند. آیا این سرمایه ها به راحتی بوجود آمده اند که به راحتی از دست¬شان می دهیم؟

مهدوی کیا حتی اگر مرتکب یک اشتباه شده باشد، گناه کبیره نکرده است، و تازه در علنی شدن موضوع مهدی، ما ( یعنی همه اصحاب رسانه های داخلی و خارجی ) متهم و محکوم هستیم و باز تازه خوب است مهدی مثل فلان بازیکن اسیر اعتیاد نشده و یا عمل غیر شرعی دیگری انجام نداده، و گرنه در آستانه جام جهانی با او چه باید می کردیم!؟

در خبرها داشتیم همسر دوم مهدی، ایرانی و دختر یکی از پزشکان معروف و عضو خانواده ای معتبر است. ما کاری نداریم که حق با اوست یا با مهدی، یا اینکه بیلد راست می گوید یا ایسنا و یا فلان روزنامه ایرانی که او را دروغ گو و اخاذ معرفی می کنند. ما می گوییم خوب است که طرفین دعوا هر دو ایرانی هستند؛ وای به حالمان اگر که طرف مهدی خارجی بود!

حالا اگر چیزی هم هست از بزرگترها انتظار می رود منافع ملی و فرهنگی کشور را در نظر بگیرند و هر روز با دادن سوژه به نشریات غربی اسباب خوشحالی آنها را فراهم نکنند و سعی کنند موضوع را محرمانه و درون خانوادگی حل و فصل نمایند.

آبروی مهدوی کیا که همه از وی به نیکی یاد می کردند و می کنند به روحیه و رفتار فرزندان و نوجوانان نسل امروز ما گره خورده است، همان ها که مهدی و امثال او را ( درست یا نادرست ) برای خود به عنوان الگو برگزیده اند. پس کمی شکیبا و دوراندیش و مصلحت نگر باشیم.

حیفم می آید تا در این بین، نسل نو ورزشکاران و به خصوص فوتبالیست های معروف و مشهور و آینده دار را بی بهره بگذارم و لازم می بینم به آنها بگویم که:

مواظب و مراقب خودتان باشید.

ستاره های دوست داشتنی ورزش ایران!

دوستان و اطرافیان و در نهایت همسر زندگی آینده خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید تا خدای نکرده افول نکنید و خاموش نشوید.

دوستان من!

جباری عزیز، مبعلی، کعبی، طالب لو، نیکبخت، کاظمیان و ... !

نگرانتان هستیم و از شما می خواهیم گلزنان پیروز نبرد با تیم شیطان و هوای نفسانی خود باشید. اشتباهات و عملکرد گذشتگان را مرور کنید و از وضعیت آنها ( چه خوب و چه بد ) درس بگیرید.

علیرضا بابایی




بیلد: ستاره هامبورگ پدر مى شود!
 

داستان عجیبى است. قصه ازدواج دوم مهدوى کیا هنوز هم در نشریات آلمان ادامه دارد و انگار آلمانى ها به این راحتى ها دست بردار نیستند. عجیب بودن داستان به این دلیل است که نشریه بیلد که به ندرت دیده شده از بازیکنان ایرانى مطلب بنویسد پس از اعلام ازدواج مجدد مهدوى کیا تیتر روز بعد خود را باز هم به این قضیه اختصاص داد. این طور که معلوم است نشریات آلمانى فعلاً قصد فراموش کردن این موضوع را ندارند و با اعلام خبر باردار بودن همسر دوم مهدوى کیا تا جایى که ممکن است به این مسأله دامن زده اند. گزارش دوم بیلد که باز هم به تیتر یک این نشریه تبدیل شد با این تیتر جلب توجه مى کرد:
«زن شماره  ۲  باردار است!» این گزارش با صحبت هاى سمیرا آغاز مى شود: «مهدى مایل بود که ما بچه دار شویم! او مى گفت که مى خواهد به آروزهایش برسد
بیلد با این توضیح که همسر دوم مهدوى کیا  ۲  ماه است که باردار است و این یک رسوایى بزرگ براى ستاره هامبورگ است ادامه مى دهد: «اگر بخواهیم فلاش بکى به گذشته بزنیم داستان از اینجا شروع مى شود: «با اینکه ستاره ایرانى هامبورگ  ۸  سال است که با سپیده  ۲۸  ساله زندگى مشترک خود را آغاز کرده است و حاصل زندگى آنها عسل  ۷  ساله است ولى زندگى دوم خود را با سمیرا که او هم  ۲۸  ساله است و در هامبورگ زندگى مى کند شروع کرده. پس از گذشت چند ماه و بعد از بچه دار شدن سمیرا، مهدوى کیا همسر باردار خود را رها مى کند در حالى که خانه او تنها در  ۲  کیلومترى خانه مهدوى کیا است.»
 

سمیرا مى گوید: «من به مهدى تعلق دارم. پدر بچه من مهدوى کیا است ولى او مى خواهد این مسأله را نفى کند. مهدى به من پیشنهاد کرد که بچه دار نشویم ولى من قبول نکردم. او حتى این مسأله را با فاضلى هم در میان گذاشت ولى من زیر بار نرفتم.»
البته حالا دیگر مسأله سقط جنین براى سمیرا که به یک خانواده ایرانى ثروتمند تعلق دارد خیلى اهمیت ندارد. آنچه براى او مهم است این است که سمیرا مى گوید: «دیگر ناامید شده ام. وقتى در تنهایى با کودکم صحبت مى کنم به او مى گویم که واقعاً برایت متأسفم. من واقعاً نمى توانم کارى برایت انجام دهم!»
طبق گزارش بیلد مهدوى کیا پنجشنبه به ملاقات رییس باشگاه و مدیر ورزشى هامبورگ رفت تا در مورد اتفاقات به وجود آمده توضیح بدهد.
مهدوى کیا در مصاحبه اى مجدد به بیلد مى گوید: «واقعاً متوجه شده ام که چه اشتباه بزرگى مرتکب شده ام ولى حالا تمام تلاشم را مى کنم تا مسأله به وجود آمده را جبران کنم.»بیلد در انتهاى گزارش با طرح این سؤال که آیا زنان دیگرى هم وجود دارند که با مهدوى کیا رابطه دارند یا نه اوج غرض ورزى خود با ستاره ایرانى هامبورگ را اثبات مى کند.
بعد از این سؤال یک لینک هم در نظر گرفته شده است تا خوانندگان مطلب نظر خود را در مورد اینکه رسوایى مهدوى کیا تأثیرى در افت هامبورگ مى گذارد یا نه اعلام کنند.
بر فرض که مهدوى کیا چنین کارى انجام داده باشد، پرداختن بیش از حد به این موضوع و بزرگ کردن آن بدون شک یک هدف بیشتر ندارد.
ولى واقعاً از بین بردن حرمت مهدوى کیا چه فایده اى براى آلمانى ها دارد؟ چرا باید یکى از پرتیراژترین نشریات آلمان عکس سونوگرافى همسر مهدوى کیا را براى اینکه اثبات کند او باردار است بزرگ تر از عکس میشاییل بالاک و یورگن کلینزمن در صفحه اول خود به چاپ برساند؟
آیا واقعاً عکس العمل آنها به بازیکنان آلمانى یا سایر کشورها که دچار مشکل مشابهى شده اند یکسان است؟
اگرچه داشتن دو همسر همزمان از نظر قانون کشور آلمان به هیچ وجه پذیرفته نیست ولى مهدى هم هر دو همسر خود را در ایران به عقد خود درآورده است تا هیچ مشکل قانونى در آلمان براى او به وجود نیاید. یکى از نزدیکان مهدوى کیا در آلمان درباره سمیرا مى گوید او از خانواده اى نجیب و ثروتمند است و به نظر نمى رسد براى اخاذى دست به چنین کارى زده باشد.جالب است بدانید نشریه بیلد یکى از نشریه هاى پولى آلمان است که در ازاى دریافت مقادیر زیادى پول مطلب چاپ مى کند، علاوه بر این بیلد وابسته به بایرن مونیخ است!
یکى از دلایل دشمنى آنها با ستاره محبوب ایرانى مى تواند به هم زدن آرامش حاکم بر هامبورگ باشد چرا که هامبورگ در حال حاضر تقریباً تنها تیمى است که خطرى جدى براى بایرن به حساب مى آید
 و اما احتمال آخر که بسیار به نظر مى رسد هدف اصلى بیلد باشد جلوگیرى از افزایش روزافزون محبوبیت مهدوى کیا در هامبورگ است. بدون شک در هر زمانى که یک نظرسنجى در هامبورگ براى پیدا کردن محبوب ترین بازیکن این شهر انجام شود مهدى رتبه اول آن را به خود اختصاص مى دهد، همین موضوع باعث شده است تا نشریات نژاد پرست این کشور با انگشت گذاشتن بر مسأله اى که جامعه آلمان نسبت به آن دیدى منفى دارد تا حد ممکن از محبوبیت مهدوى کیا کم کنند.
حتى با فرض اینکه مهدوى کیا اشتباه کرده است دامن زدن به این مسأله از سوى روزنامه هاى ایرانى تنها یک نتیجه دارد و آن هم تأثیر منفى بر روحیه مهدوى کیا و در نهایت تضعیف تیم ملى است
 
منبع : روزنامه های ایران و جهان

با برداشت ار گروه مارشال مدرن


سمیراسمیعی و مشاهیرفوتبال + 3 عکس
سمیرا سمیعی بانوی ایرانی و مدیربرنامه فوتبال رابطه خوبی با فوتبالیست ها دارد او مدتی مدیربرنامه پرمرته ساکر بوده و خب طبیعی است که با ماگات و ماتیوس هم عکس داشته باشد.

سمیرا سمیعی و فیلیکس ماگات



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.