خطرنگار

خطرنگار

خطرنگار khatarnegar
خطرنگار

خطرنگار

خطرنگار khatarnegar

گلشیفته فراهانی ، باز هم برهنه شد + عکس

گلشیفته فراهانی ، باز هم برهنه شد + عکس

گلشیفته فراهانی پس از خروج از ایران با توهم پدیده شدن در سینمای اروپا و هالیوود، و شکست های پیاپی به وضعیتی دچار شد که در آوارگی کامل دست به هر اقدامی زد و سعی کرد با انواع برهنگی و نمایش خود از این طریق و حاشیه درست کردن در نشریات محتلف اروپایی، همچنان تصور کند که یک هنرمند است!!

عکس برهنه گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی پس از خروج از ایران با توهم پدیده شدن در سینمای اروپا و هالیوود، و شکست های پیاپی به وضعیتی دچار شد که در آوارگی کامل دست به هر اقدامی زد و سعی کرد با انواع برهنگی و نمایش خود از این طریق و حاشیه درست کردن در نشریات مختلف اروپایی، همچنان تصور کند که یک هنرمند است!!

تصویر برهنه‌ی گلشیفته فراهانی ،  بازیگر ایرانی سینمای جهان، روی جلد تازه‌ترین شماره‌ی مجله‌ی فرانسوی ایگوییست قرار گرفت.

گلشیفته فراهانی ، پیش‌تر در تابستان گذشته، در گفتگویی با نیویورک‌تایمز فاش کرده بود که در مقابل دوربین این عکاس ایتالیایی مقیم پاریس برهنه شده است.

عکس برهنه گلشیفته فراهانی

او در آن گفتگو، با اشاره به جنجال به وجود آمده بعد از انتشار عکس‌های برهنه‌‌اش در فیگارو در سال ۲۰۱۲، گفته بود: «وقتی که این ایده را مطرح کرد گفتم: ببین پائولو، من تا به حال مشکلات زیادی به خاطر این ماجرا داشته‌ام. بهتر است از این کار صرف‌نظر کنیم. ولی بعد، با خودم گفتم: اگر پائولو راورسی این عکس‌ها را نگیرد چه کسی بگیرد؟! انگار از تن من عبور می‌کرد و از روحم عکس می‌گرفت!»

به گزارش «تابناک»؛ پس از انتشار تصاویر نیمه برهنه‌اش در یک کلیپ که جنجال‌های فراوانی را در پی داشت، این بار انتشار تصویر کاملاً برهنه «گلشیفته فراهانی» بر روی جلد یک مجله فرانسوی که مورد توجه دیگر نشریات فرانسوی از جمله مادام فیگارو قرار گرفته، این پرسش‌ را پیش آورده که این روش چه تاثیری در آینده این بازیگر خواهد داشت و همچنین پرسش پراهمیت‌تری را پیش رو قرار می‌دهد که باید در قبال عملکردهای چهره‌های هنری سابقاً فعال در ایران، چه واکنشی داشت؟

به گزارش «تابناک»؛ ماجرای انتشار تصویر نیمه برهنه گلشیفته فراهانی در مجله مادام فیگارو به فراموشی سپرده نشده که این بار در همان مجله، تصویر تمام برهنه‌ای از این بازیگر سابق تئائر و سینمای ایران بازنشر شده که برگرفته از روی جلد مجله فرانسوی «ایگوئیست / Egoiste» است؛ جلد دوم هفدهمین شماره‌ در سی‌وهفتمین سال تاسیس این مجله در حالی تصویر برهنه گلشیفته فراهانی است که بر روی جلد نخست آن، تصویر کیت بلانشت بازیگر استرالیایی نقش بسته و البته هر دو تصویر نیز توسط یک عکاس ثبت است. گلشیفته فراهانی، پیش‌تر در تابستان گذشته به نیویورک‌تایمز گفته بوده که مقابل پائولو راورسی، عکاس مطرح مُد مقیم پاریس برهنه شده و حال آهسته آهسته تصاویری که از او به ثبت رسیده انتشار می‌یابد.

طبیعتاً این اتفاق نیز منجر به شکل گیری فضای پرتنشی خواهد شد اما حقیقت امر آن است که این فضای پرتنش باعث توقف روشی که این بازیگر سابقه تئاتر و سینمای ایران در پیش گرفته نخواهد شد، کما اینکه انتقادات گذشته مطرح شده نسبت به عملکرد گذشته‌اش منجر به توقف یا تجدیدنظرش در مسیری که در پیش گرفنه نشد. از این حیث تنها مسئله‌ای که وجود دارد، تعریف نسبت هنر ایران با چنین اتفاقی و تاکید بر وجود فاصله میان این دو موضوع است.

اگر قرار باشد در پارادایم غربی به این موضوع پرداخت، در این زمینه باید تاکید کرد مسیری که گلشیفته برای تحکیم جایگاهش در سینمای اروپا و آمریکا در پیش گرفته، بدترین روش ممکن است و تاریخ مصرف او را تا زمان حفظ جذابیت‌های اینچنینی‌اش حفظ محدود خواهد ساخت و بدون تردید این بازیگر می‌توانست بدون برهنه شدن جایگاهی به مراتب بهتر از این به دست آورد و حقیقت امر آن است که آن روشی که فراهانی نقطه پایانی‌اش را در پیش گرفته، جزو گزینه‌های معمول نیست و انتشار تصویری شبیه به تصویر اخیراً منتشر شده از کیم کارداشیان از فراهانی، کمکی به تغییر موقعیت او در سینمای آمریکا و اروپا نخواهد کرد.

روشی که گلشیفته در پیش گرفته اتفاقی مرسوم حتی برای بازیگران هالیوودی نیست و از تعداد قابل توجهی از بازیگران هالیوود، تصاویری تا بدین حد برهنه منتشر نشده و در واقع حتی در انتشار تصاویر برهنه از بازیگران و خوانندگان آمریکایی نیز برخی نقاط پوشانده می‌شود و این حریم مشخص را اکثر مجلات نیز رعایت می‌کنند و بنابراین روشی که گلشیفته فراهانی در پیش گرفته حتی در سینمای آمریکا نیز امری مرسوم و پذیرفته شده نیست و به ندرت رخ می‌دهد و به همین دلیل تنها چهره او را نزد هوادارانش که بخش قابل توجهی‌شان ایرانی هستند، مخدوش خواهد نمود.

در همین راستا این ساده اندیشی است، تصور کرد مسیر در پیش گرفته شده توسط گلشیفته فراهانی نسخه قابل اعتمادی است که با تکیه بر آن می‌توان به موقعیت ویژه‌ای در سینمای ایران دست یافت و بی‌شک در فضای رقابتی سینمای جهان که بازیگرانی از هر نظر به مراتب جذاب‌تر وجود، آنچه به ارزانی عرضه می‌شود و از آن برای جلب توجه بیشتر فیلمسازان آمریکایی و اروپایی بهره گرفته می‌شود، اعتبار محدود و مشخصی دارد و برچسب تاریخ انقضایش کنار نصب شده  است.

اما اگر قرار باشد در پارادایم شرقی و ایرانی به این موضوع توجه کرد، باید در نظر داشت که اساساً روش در پیش گرفته شده توسط این بازیگر قابل توجه نیست و می‌توان به نمونه‌های وطنی اشاره کرد که در مسیری آهسته و پیوسته را در پیش گرفته‌اند و ضمن حفظ هنجارهای سینمایی که از دل آن برآمده‌اند، موقعیت‌های ملی یا بین‌المللی ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و در عین حال حاضر به تن دادن به چنین روش‌هایی برای وسعت یافتنِ موقت دامنه فعالیت‌هایشان نشده‌اند.

نقش آفرینی «مهناز افشار» در فیلم «معلم» محصول کشور تاجیکستان و همچنین بازی تحسین برانگیز فاطمه معتمدآریا در فیلم «نبات» محصول کشور آذربایجان در کنار حضور درخشان چهره‌هایی چون «لیلا حاتمی» و «نیکی کریمی» در جشنواره‌های خارجی نشان می‌دهد که کسب موقعیت ویژه در فضای بین‌المللی سینما الزاماً نیازمند روش‌هایی نیست که گلشیفته فراهانی در پیش گرفته و این روش‌ها تنها در یک دوره محدود کارآمدی دارند و به مرور همان پایگاه مردمی که یک بازیگر از دل آن رشد کرده و با پشت کردن به آن، سراغ روش‌های دیگری را گرفته نیز به مرور از میان خواهد برد.

از این حیث باید در نظر داشت آنچه در این زمینه مورد نقد است، ارائه روشی از پیش شکست خورده به عنوان نسخه موفقیت در سینمای اروپا و آمریکا به مخاطب ایرانی است که پیگیر رفتار این بازیگر بوده است. این یک حقیقت است که بازیگری چون مریل استریپ در سینمای جهان علی‌رغم عدم برخورداری از جذابیت‌های ظاهری جنسی خاص، صرفاً به واسطه بازی قوی و تاثیرگذارش، اکنون در سن 65 ساگی همچنان با پیشنهادی مالی قابل توجهی مواجه است و در مقابل اکثر ستاره‌های زن هالیوود که متکی به این جذابیت‌ها هستند، یا با روش عجیب درصدد حفظ این جذابیت (مقابل دوربین‌ها) برمی‌آیند و یا خیلی زود با دنیای بازیگری وداع می‌کنند؛ اتفاقی که برای آنجلینا جولی رخ داد.

بنابراین نشانی غلطی که تمرکز بر رفتار گلشیفته به مخاطب جوان ایرانی خواهد داد، برهنگی به عنوان آسانسوری برای پیشرفت در سینمای جهان است اما در مقابل این حقیقت گفته نمی‌شود که چنین آسانسوری چقدر سریع سقوط می‌کند و بازیگری که دیگر از این ابزارش نیز نتواند استفاده کند، با چه کیفیتی حذف می‌شود. به همین دلیل همچنان مسیری که چهره‌هایی چون «لیلا حاتمی» و «فاطمه معتمدآریا» پشت سر گذاشته‌اند، همچنان نسخه‌های قابل پذیرش‌تری برای رشد یک سینماگر و رسیدن به نقطه سعادت در عرصه بین‌الملل محسوب می‌شده است؛ نسخه‌ای باید بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد.

تابناک / برترین ها


 

ادامه مطلب ...

تنیسورهایی که پول‌شان از پارو بالا می‌رود

  تنیسورهایی که پول‌شان از پارو بالا می‌رود + فهرست کامل

تنیس ورزش محبوبی است که در مسابقات مختلف آن جوایز نقدی فراوانی به تنیسور قهرمان اعطاء می‌شود، به همین دلیل است که آنان اغلب دارای ثروت کلانی می‌شوند.
در کنار جوایز اهدا شده مسابقات گرنداسلم تنیس که معمولاً از چند میلیون دلار فراتر می‌شود، رقابت‌های برگزار شده این رشته ورزشی در سطح متوسط هم دارای جوایز نقدی چشمگیری است. تنیس از آن دسته رشته‌های ورزشی است که همواره بالاترین میزان پاداش را برای نفرات برگزیده و قهرمان اختصاص می‌دهد. در کنار این جوایز نقدی، تنیسورهای تراز اول جهان به امور تبلیغاتی برای کمپانی‌های نام آشنا هم می‌پردازند و طبیعی است درآمدهای جانبی آنان به اندازه پول دریافتی از قهرمانی در یک رقابت بین‌المللی قابل توجه باشد.
 
5 تنیسور مردی که در سال 2014 بیشترین درآمد را کسب کردند، عبارتند از:

1. راجر فدرر (56.2 میلیون دلار):

تصور کنید فقط در مدت یک سال این ثروت کلان را به جیب بزنید. فدرر نتوانست در سال 2014 به رتبه یک رنکینگ جهانی دست یابد اما به اندازه‌ای موفق بوده و از اعتبار بین‌المللی برخوردار بوده است که هنوز هم پردرآمدترین تنیسور جهان باشد. فدرر 33 ساله به قهرمانی‌های متعددی در سال 2014 رسید که میانگین جایزه نقدی دریافت شده از سوی او در هر رقابت 4.2 میلیون دلار بود.
 
2. رافائل نادال (44.5 میلیون دلار):

هرچند نادال اسپانیایی آخرین گرنداسلم سال 2014 را به دلیل مصدومیت از دست داد اما تا قبل از آسیب‌دیدگی مچ دست، به عناوین قهرمانی بسیاری رسید که توانست او را در فهرست دومین تنیسور پردرآمد سال قرار دهد. قراردادهای تجاری که نادال با کمپانی‌های بزرگ امضاء کرده، پول زیادی برای او به همراه داشته است. وی به هواداران خود قول داد رقابت‌های سال 2015 را با قدرت تمام آغاز کند و به قهرمانی در گرنداسلم دست یابد.
 
3. نواک جوکوویچ (33.1 میلیون دلار):

مرد شماره یک تنیس جهان در انتخاب مسابقات بین‌المللی دارای وسواس است، او در هر رقابتی شرکت نمی‌کند و فقط آن دسته مسابقات را که قهرمانی در آنان دارای امتیاز بیشتری است، انتخاب می‌کند. جوکوویچ به واسطه حضور محدود در رقابت‌های بین‌المللی، جوایز نقدی کمتری نسبت به راجر فدرر سوئیسی کسب کرده اما از مجموع 33.1 میلیون دلار درآمد او در سال 2014 نزدیک به 21 میلیون دلارش همین جوایز نقدی و مابقی فعالیت‌های تجاری و تبلیغاتی بوده است.
 
4. اندی مورای (19.2 میلیون دلار):

جوایز نقدی مورای که وی دریافت می‌کند، فقط یک چهارم از درآمدهای سالیانه تنیسور اسکاتلندی را تشکیل می‌دهد. او با کمپانی‌های بزرگ آدیداس، کوکاکولا، ژیلت و... قرارداد همکاری امضاء کرده و از بابت تبلیغ برای آنان پول خوبی به جیب می‌زند.
 
5. کی نیشیکوری (11 میلیون دلار):

این تنیسور ژاپنی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا طی سال 2014 شگفتی آفرید و اولین آسیایی بود که به فینال این رقابت‌ها راه یافت. نیشیکوری تا ماه می در رتبه نهم رنکینگ جهانی برترین تنیسورهای جهان قرار داشت اما حالا به رتبه یازدهم سقوط کرده است. او هم بخش اصلی درآمد خود را از ناحیه امضا قرارداد تبلیغاتی با کمپانی‌های بزرگ به دست می‌آورد.
 
*و اما پردرآمدترین تنیسورهای زن جهان در سال 2014 :

1. ماریا شاراپووا (24.4 میلیون دلار):

میان رتبه اول پردرآمدترین تنیسور مرد و زن جهان اختلاف زیادی وجود دارد، به طوری که راجر فدرر 56.2 میلیون دلار درآمد طی یک سال گذشته کسب کرد،‌ حال آن که ماریا شاراپووا فقط 24.4 میلیون دلار پول به دست آورده است. اما در دنیای تبلیغات و تجارت، هیچ تنیسور زنی به پای شاراپورا برترین تنیسور تاریخ روسیه نمی‌رسد. او یک قرارداد 70 میلیون دلاری با نایک امضا کرده که بالاترین رقم قرارداد برای تمامی ورزشکاران زن در تمامی رشته‌های ورزشی به حساب می‌آید.
 
2. لی نا (23.6 میلیون دلار):

تنیسور چینی اولین آسیایی است که به قهرمانی در گرنداسلم رسیده اما سال 2014 برای او با مصدومیت‌های فراوانی همراه بود. لی نا، تاکنون 4 عمل جراحی بر روی زانوی خود انجام داده و معتقد است این آسیب‌دیدگی کهنه دیگر هرگز به او اجازه نمی‌دهد به دوران اوج بازگردد. اگر مصدومیت لی نا نبود به طور حتم درآمدی بیشتر از شاراپوا در سال گذشته داشت. او هم با کمپانی نایک قرارداد تجاری امضا کرده است.
 
3. سرنا ویلیامز (32 میلیون دلار):

برترین تنیسور جهان تنها عضو فهرست پردرآمدترین‌های سال 2014 است که مقدار دارایی او از قهرمانی در رقابت‌های مختلف با میزان درآمدش از ناحیه قراردادهای تبلیغاتی کاملاً برابری می‌کند. سرنا ویلیامز در سال گذشته 11 میلیون دلار از جوایز قهرمانی و 11 میلیون دلار دیگر از فعالیت‌های تبلیغاتی کسب کرده. او در سال 2014 به 2 قهرمانی در مسابقات گرنداسلم رسید.
 
4. ویکتوریا آزارنکا (11.1 میلیون دلار):

تنیسور اهل بلاروس سابق بر این رتبه اول رنکینگ جهانی در بخش تنیس جهان را در اختیار داشت. او در سال 2013 قراردادی تجاری با نایک امضا کرد که هنوز هم از سود سرشار آن بهره می‌برد. آزارنکا تبلیغ‌کننده محصولات ردبول است و بخشی از شهرت جهانی خود را مدیون همین موضوع است. او در اکثر رقابت‌های سال 2014 مصدوم بود. از مجموع درآمدهایش 3.6 میلیون دلار جوایز دریافتی و 7.5 میلیون دلار دیگر درآمدهای تجاری‌اش بوده است.
 
5. کارولین وزنیاکی (10.8 میلیون دلار):

حضور در مسابقات تنیس آزاد آمریکا را می‌توان بهترین عملکرد ورزشی تنیسور دانمارکی در سال 2014 دانست. اما فقط 1.3 میلیون دلار از درآمدهای وزنیاکی از دریافت جوایز به دست آمده و 9.5 میلیون دلار دیگر همگی به فعالیت‌های تبلیغاتی او مربوط می‌شود.

 
ادامه مطلب ...